17 listopada Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna zorganizowała szkolenie online z marketingu i promocji, w ramach projektu pn. „Wiedza i umiejętności podstawą budowania Marki Roztocze, dofinansowanego ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Szkolenie połączone z warsztatami poprowadzili Jacek Janowski, ekspert w Departamencie Marketingu Polskiej Organizacji Turystycznej, Joanna Szyndler, wieloletnia redaktorka naczelna magazynu „Podróże" oraz Dorota Lachowska, Dyrektor Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Tematyka szkolenia obejmowała następujące zagadanienia:
- Marketing w turystyce
- Trendy w Marketingu
- Walor a produkt turystyczny
- Storytelling i media w promocji turystycznej
- Wykorzystanie storytellingu i przykłady angażujących czytelnika treści
- Gdzie publikować? Rynek mediów tradycyjnych i internetowych w Polsce
- Jak zaplanować i zrealizować kampanię reklamową
- Rodzaje i przykłady kampanii reklamowych w turystyce
Uczestnikami szkolenia byli zarządcy, właściciele certyfikowanych miejsc Marki Roztocze, przedstawiciele samorządów, regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych, pracownicy informacji turystycznej oraz przedsiębiorcy z branży turystycznej z terenu Roztocza, zarówno z województwa lubelskiego jak i podkarpackiego. Dziękujemy za zaangażowanie i aktywny udział w szkoleniu.
W ramach projektu zorganizowane zostały trzy szkolenia online. Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna zaprosiła do współpracy ekspertów z dziedziny tworzenia marki turystycznej oraz sieciowania produktów turystycznych. Szkolenia połączone z warsztatami umożliwiły dotarcie do jeszcze większej liczby podmiotów, w tym również przedstawicieli samorządów terytorialnych, pracowników stowarzyszeń i organizacji z branży turystycznej, jak również pracowników informacji turystycznej. Dodatkowo, stanowiły one doskonałą platformę do wymiany doświadczeń, jak również nawiązywania współpracy między poszczególnymi podmiotami na różnych poziomach zarządzania.
Tematyka szkoleń dotyczyła zasad spójnego budowania marki, sieciowania i współpracy przy tworzeniu oferty turystycznej oraz informacji z zakresu marketingu i promocji. Informacje przekazane przez specjalistów zostały dostosowane do obecnych warunków i zasad funkcjonowania branży turystycznej.